Érdekes erdei iskola Bakonybélben

Kujber Vivien, 7.b
Erdei iskolában volt iskolánk 7. évfolyama április 4-6-ig. A szállás a Pannon Csillagda mellett volt Bakonybélben.

Sok jó programon vettünk részt. Első nap túrázással kezdtünk, ahol megnéztük a Pörgöl-barlangot. Nagyon elfáradtunk a kirándulás alatt, de megérte, mert sok élménnyel gazdagodtunk.

Mikor visszaértünk a szállásra, egyből indultunk vacsorázni. Másnap is túrával kezdtünk. Elmentünk a Szentkúthoz, majd megnéztük a hódok rejtekhelyeit.

Délben ebédeltünk, aztán csendes pihenőt tartottunk, ami nem igazán volt csendes. Utána kosarat fontunk és ellátogattunk az Erdők Házába.

Nagyon jól éreztük magunkat. Este tábortüzet raktunk, és amit sütöttünk (szalonna, virsli), azt vacsoráztunk.

Utolsó nap a csillagdába mentünk, ahol az idegenvezető sok érdekes dolgot mondott. Egy nagy távcsövön keresztül megnézhettük a Napot is.

Aznap még ott ebédeltünk, majd összepakoltunk és hazaindultunk. Tartalmas három napot töltöttünk ott. Szívesen visszamennénk!

Bakonybél csodás hely! Nagyon ajánlom mindenkinek!
Nagy Petra, 7.a
Egy szép szerdai napon (április 4-én) reggel 8.45-kor találkoztam az évfolyammal az iskola előtt.
Osztálykirándulásra indultunk busszal Bakonybélbe. Hamar odaértünk. Amikor leszálltunk a buszról, megláttuk az a bizonyos ,,Pajtát”. Kívülről nem hittem volna, hogy nekem szimpatikus lesz ez a hely. De tévedtem! Szép volt, tágas és otthonos. Miután körülnéztünk, lepakoltunk a szobákban. Majd jött Andrea néni és bemutatkozott. Egy lány is jött vele: a Luca. Ők voltak az ,,idegenvezetők”.
Délután elindultunk kirándulni egy barlangba, ami nagyon szép volt. A dombok végig zöldelltek a medvehagymától. Sokat sétáltunk, mindenki kipurcant, amikor hazaértünk. Pihentünk egy kicsit, majd elmentünk vacsorázni. Nagyon finom volt a milánói. Aznap este még Tóni bácsi kivette az autójából a távcsövet, és csillagokat néztünk vele.
Másnap, miután befejeztük a reggelit, újra túrázni indultunk egy csodaszép kúthoz. Odafele megejtettük a szerzetesek boltját is, ahol olyan dolgokat árultak, amiket saját két kezükkel készítettek. Megnéztük a kutat, közben a Gerence-patak mentén kerestük a hódok nyomait. Találtunk gátakat, kirágott fákat és más egyéb dolgokat, amik jelezték, hogy itt jelen vannak a hódok.
Egy vízvizsgálat keretében elemeztük a Gerence patakot, és megállapítottuk, hogy nagyon tiszta. Lassacskán hazaértünk, majd kettéváltunk a bésekkel. Az ások előbb mentek az Erdők Házába, ami egy múzeum. Elég érdekes volt. A bések eközben kosarat fontak a szálláson. Mikor végeztünk, helyet cseréltünk. Ezután pihentünk késő délutánig.
Estefele kimentünk szalonnát, virslit és pirítóst készíteni. Ez volt a vacsoránk, ami finom volt. Másnap, amikor felkeltem, magamban mondtam: „A franca, már péntek van!” Most a reggeli kalács volt kakaóval. Utolsó napon a Pannon Csillagda Látogatóközpontjába látogattunk el. Ott nagyon jó filmet néztünk és a bácsi, aki körbe vezetett minket nagyon vicces volt. Felmentünk a tetőtérbe, belenézhettünk az óriási távcsőbe, amin a napkitöréseket néztük. Nagyon érdekes volt. Ebédeltünk, visszamentünk a bőröndünkért és felszálltunk a buszra, ami egyenesen az iskola elé vitt vissza minket. Összességében nekem nagyon tetszett az osztálykirándulás. Bakonybél egy csodás hely! Nagyon ajánlom mindenkinek!

További fotók, képgaléria I.

További fotók, képgaléria II.