Együtt legyünk, sokat nevessünk! Osztálykiránduláson a 8.a osztály

Az idei osztálykiránduláson nem mentünk nagyon messze. Ötödikesként megjártuk a Budakeszi Vadasparkot, hatodikosként a Sobri Jóska Kalandparkot Kislődön, hetedikesként Vinyén voltunk erdei iskolában. Az osztály úgy döntött, hogy a nyolcadikos osztálykirándulás fő célja az, hogy együtt legyünk, sokat nevessünk, és még egyszer utoljára kidumáljuk magunkat így osztály-szinten.

Május 24-én a reggeli helyijárattal bementünk Várpalotára. A Trianon Múzeum fogadott bennünket, ahol kétórás múzeumpedagógiai bemutatón vettünk részt. Volt filmvetítés, történészek meséltek a múzeumban összegyűjtött érdekességekről.

Délben összeszedtük minden erőnket, és nekivágtunk a Várvölgy enyhén emelkedő első szakaszának. Az enyhe emelkedő egy hirtelen bal fordulóval határozottan nehéz emelkedőbe ment át. Felkapaszkodtunk a Várvölgy szurdokszikláinak peremére, ahonnan hihetetlen kilátás nyílik a völgyben meredező sziklákkal körülvett Bátorkő várának romjaira.

A peremen még mindig felfelé haladva elértük a Fajdas-tetőt. Több pihenőt is tartottunk, ritka védett növényeket (turbánliliom, sárga apácavirág, kosborfélék) és állatokat is láttunk (lábatlan gyík). Túravezetőnk rengeteg érdekességet mesélt a völgyről és magáról a várról is. Egy rövid, de meredek ereszkedés után értük el a várromokat.

Innen a Gazsi-lik barlangot érintve a Tölgyes-árkon kapaszkodtunk fel Királyszállásra.
Pizzavacsora, tábori hangulat, és természetesen „felelsz, vagy mersz!” Majd a lányok „megelőző csapást” mértek a fiúkra, de erről több részletet sajnos nem árulhatunk el, mert „ami Királyszálláson történt, az Királyszálláson is marad…”.

Annyit megengedtek a fiúk, hogy nyilvánosságra hozzuk: „nekik is vannak JOGAIK, de minimum SZÜLEIK – akiknek VAN pénzük, hogy a lányokon megtorolják az őt ért atrocitásokat”.
Nagyon jól éreztük magunkat, ez volt a legjobb osztálykirándulásunk!