Tanulónk ismét bejutott az angol nyelvi verseny országos döntőjébe!

Immár harmadik alkalommal vehet részt a London Bridge három fordulós, országos, egyéni tesztverseny döntőjében Pók Patrik, iskolánk 7.b osztályos tanulója. Az iskolai válogató után, márciusban minden benevezett résztvevő külön feladatlapot és sorszámozott kódlapot kapott. A feladatokat a tanulók az iskolában, tanári felügyelettel oldották meg. A kódlapokat március 12-ig kellett postára adni. A beérkezett kódlapok értékelése után az eredményeket közölték az iskolákkal. A legjobb eredményt elért tanulókat hívták meg az országos döntőre, amelyen évfolyamonként 80-120 tanuló vehet részt. Ez az indulók 12-16 százaléka, köztük van Pók Patrik is.

Felkészítő angol nyelvi tanára idén is osztályfőnöke, Oláh Viktória. Az országos döntőt  május 8-ára tervezik a tavalyihoz hasonló módon, online formában.

Online szavalóversenyt hirdetünk kistérségünkben

Kedves Gyerekek! A magyar költészet napját 1964 óta tartjuk április 11-én, a Magyar Írók Szövetségének javaslata alapján, ugyanis ezen a napon született az egyik leghíresebb költőnk, József Attila. Ebből az alkalomból minden évben irodalmi előadóestekkel, könyvbemutatókkal, költőtalálkozókkal és versenyekkel tisztelegnek a magyar líra előtt. A rendezvényeken klasszikus és kortárs költők versei egyaránt szerepelnek. Gyakran diákok, vagy éppen a ma is élő szerzők tolmácsolják a költeményeket. Ezen jeles alkalomból online szavalást hirdetünk iskolánk és kistérségünk tanulóinak. Ragadd meg a telefonod, vedd fel kedvenc versed videóra a saját előadásodban, és küldd el nekünk legkésőbb április 11-ig a petisuli32@gmail.com címre! Minden induló oklevélben és kisebb ajándékban részesül, a legjobbak nagy táblacsokit kapnak.

Tavaly a Berhidai Művelődési Ház és Könyvtár költészet napi online verspályázatához csatlakozott Ódor Kamilla, 7.b osztályos tanulónk. Ady Endre: Finita című versét szavalta és küldte el.

Apró örömök: megtalált színes kavicsállatkák

A Boldogságóra program keretében játékra hívta a tanulókat a digitális oktatás márciusi időszakára Bizonyné Balogh Klára, Babu néni, a 6. a osztályfőnöke. Vidám, színes kavicsállatkákat készített és rejtett el Pétfürdő térképen megjelölt területén.

A gyerekek feladata az volt, hogy ezeket megtalálják, lefotózzák, beküldjék az iskola e-mail címére, közben pedig a szabadban sétáljanak, jól érezzék magukat a rejtőzködő kavicsállatkák megtalálásakor érzett apró örömök közepette.

A játék a hatodikosok körében indult, de néhány nap alatt az egész iskolára kiterjedt. Elsőtől nyolcadik osztályig rengetegen keresték és találták meg a színes kavicsállatkákat. Az e-mail címre soha annyi fotó nem érkezett, mint most: közel kétszáz képen számoltak be a gyerekek a játékban való részvételről.

Sokan szöveges üzenetekben is kifejezték örömüket, hálájukat Babu néninek, hogy kitalálta és megvalósította ezt a játékot. Kicsik és nagyok egyaránt jól szórakoztak, sőt szüleiket és kistestvéreiket is hívták a részvételre.

Az iskola honlapján mindenki folyamatosan nyomon követhette a gyorsan bővülő képgalériát, és keresték a fotókon magukat, testvéreiket, osztálytársaikat, rokonaikat, ismerőseiket. Részletek a szöveges üzenetekből: “Nagyon köszönjük a lehetőséget, hogy részt vehettünk egy ilyen nagyszerű játékban, örülünk, hogy Klára néni ilyen jópofa elfoglaltságot eszelt ki és valósított meg a gyerekek számára. Kisfiam, Gerlei Gergő nagyon lelkesen vágott neki a kavicsok keresésének. Sikerült a mai nappal bezárólag az összes festett kavicsot megtalálnunk. Reméljük, a jövőben is lesznek hasonló ,játékos feladatok!” “Igaz, kicsit már nagyobbacska vagyok, de én is találtam kövecskét a szerettem iskolámnak. Elküldöm én is Szandra és kutyája, Chloe.” “Kedves Babu néni! Nagy örömmel vettem részt családommal az apró állatkák keresésében. Nagyon jó kikapcsolódás volt, és boldog voltam, amikor megtaláltam mind az 5 követ! Köszönöm, hogy ilyen jó szórakozást talált ki nekünk! Máskor is szívesen részt veszek az ilyen vagy hasonló feladatokban. Köszönettel: Patai Dominik”

További fotók, képgaléria

Virágvasárnap, húsvéti hagyományok, tavaszváró játék és mesefilm

Ma van virágvasárnap, a nagyhét kezdete. Ezen a napon vonult be Jézus Jeruzsálembe kereszthalála előtt. A keresztény egyházak tagjai az év legfontosabb ünnepére készülnek. Virágvasárnap szokás barkát szentelni. A népi hagyomány szerint sokféle célra használták a barkát, védelmező és gyógyító erejének köszönhetően.

A német falvakban ismert szokás a hozzátartozók sírjainak barkaágakkal díszítése. A virágvasárnap a nagyböjt utolsó hetének nyitónapja, ettől a naptól kezdve a böjti előírásokat szigorúbban veszik, és igyekszik mindenki betartani, gyakran egész héten teljesen húsmentesen étkeznek. A nagyhét a feltámadás ünnepének alapos felkészülését szolgálta. Kimagaslik a hét eseményei közül nagycsütörtök, nagypéntek és nagyszombat. A nagypéntek szigorú böjti nap. Ennek betartására csak növényi eredetű ételek fogyasztottak. Sok vallásos ember csak kenyeret és vizet fogyaszt ezen a napon.

A húsvéti tojásokat általában nagyszombaton festik. A tojásfestéshez használt színek jelentése: a piros Jézus kiömlő vérére, a kék és zöld kékre-zöldre veretésére emlékezteti a híveket. a tojás is a termékenység, újjászületés egyik ősi jelképe, a változatos színek pedig a tavaszi virágba borulást is jelképezik. A nyúl szaporasága miatt már az ókor óta a termékenység egyik fő szimbólumának számít. Vallási átvételét segíthette, hogy a középkorban úgy vélték, a mezei nyulak szűzként is képesek teherbe esni, ez pedig jól illeszkedett a Mária-kultuszba.

Reichardné Réz Zsuzsanna, Zsazsa néni, iskolánk tanítója és mesterpedagógus szakértője tavaszváró játékot készített az iskolába készülő leendő első osztályosoknak, de természetesen kipróbálhatják a nagyobbak is. A játék végén a fogfájós nyusziról vidám mesét találnak azok, akik sikeresen teljesítik a feladatokat.

Meglepetés-szendvicsek: apró örömök a 3.a Boldogság óráján

Bár a digitális tanrendben nem lehetnek együtt a gyerekek és a tanító nénik, azért meg lehet a módját találni annak, hogy közösen szerezzenek apró örömöket egymásnak és a családjuknak. Héninger Ildikó osztályfőnök iskolánk 3.a osztályának ilyen Boldogság órát szervezett. A tanulók feladata az volt, hogy a megbeszéltek alapján készítsenek az általuk választott személynek mókás, finom meglepetés-szendvicseket.

A gyerekek örömmel teljesítették a feladatot, és izgalommal várták a családtagok visszajelzéseit. Ezek nem is maradtak el, hiszen mindenki hálásan fogadta az apró és ízletes ajándékokat.

További fotók, képgaléria

Hit- és erkölcstan oktatás a következő tanévben

A vonatkozó a jogszabály szerint minden évben május 20-ig lehet választani a szülőknek az etika/ hit-és erkölcstan oktatás között a következő tanévre. A tankönyvrendelés miatt azonban fontos, hogy a szülők erről március 31-ig nyilatkozzanak az osztályfőnököknél. Az állami etika oktatás mellett 3 egyház jelentkezett be a hit-és erkölcstanra: a Római katolikus, az Evangélikus és a Református egyház. Mindhárom 1, azaz egy fő jelentkezése esetén is vállalja az oktatást. Intézményünkben a hit-és erkölcstan oktatást vállaló egyházi jogi személyek adatait itt találják:

Hit- és erkölcstan oktatás 2021-2022. tanév

Hit – és Erkölcstan oktatásról a Veszprémi Főegyházmegye 2021-2022 tanév tájékoztatás

Hit – és Erkölcstan oktatásról Evangélikus egyházmegye 2021-2022 tanév tájékoztatás

Örömteli élmény legyen a tanulás, a gyerekek szeressenek iskolába járni!

Pedagógiai elveikről, az iskola változatos munkaformáiról, új lehetőségeiről beszélnek a leendő elsősök osztályfőnökei

Néhány hete kezdtük meg iskolánk bemutatását a leendő első osztályosok és szüleik számára egy kisfilm-sorozattal. Ennek elkészítésében segítségünkre volt a Pétfürdői Közösségi Televízió Nagy Miklós jóvoltából. Először a mostani első osztályosok hívták az iskolába az óvodásokat, majd a játékos személyiségfejlesztésről, drámajáték órákról volt szó, amit az első osztálytól bevezetett angol nyelvoktatásról készült összeállítás követett. Most pedig a szeptembertől induló első osztályok pedagógiai elveiről, az iskola változatos munkaformáiról, új lehetőségeiről beszélnek a leendő elsősök osztályfőnökei: Keskeny Miklósné Timi néni és Vaczula Róbertné Adrienn néni.

Timi néni szerint nagyon fontos a gyermekközpontúság. Céljuk, hogy megszeressék az iskolát a gyermekek, örömteli élmény legyen a tanulás. Középpontba helyezi a differenciálást és az egyéni bánásmódot, valamilyen tehetségterület előcsalogatását mindenkiből. Az oktatás mellett kiemelten kezeli a nevelést támogató osztályközösség kialakítását, valamint a jó kapcsolat megteremtését a szülőkkel. A két tanító néni a beszélgetés során bemutatja az iskola mindennapi életét, a leendő első osztályosokra váró programokat, változatos lehetőségeket, színes programokat is.

Vaczula Róbertné Adrienn néni 23 éve tanít első munkahelyeként a Horváth István Általános Iskolában. Fontosnak tartja a barátságos hangulat kialakítását a kezdetektől, ami mellett jó viszony kialakítására törekszik a szülőkkel is. A tanítás mellett nagy hangsúlyt fektet az iskolán kívüli programokra, családi kirándulásokra, hogy minél jobban megismerjék egymást.