Az optimizmus gyakorlásának technikája

A Boldogságóra program október havi témaköre a az optimizmus gyakorlása. Iskolánkban Héninger Ildikó, a 4.a osztályfőnöke még az őszi szünet előtt fontosnak tartotta ennek beépítését a napi munkájába. Emlékeztette a gyerekeket: szinte minden nap szembesülünk valamilyen kudarccal. Ilyenkor gyakran elhatalmasodnak rajtunk a negatív érzések, és hajlamosak vagyunk ezeket előtérbe helyezni. Eszünkbe sem jut, hogy ez jó dolgokat is eredményezhet, és nem gondolunk a történtek előnyeinek kihasználására. Az optimista gondolkodás tanulható, és gyakorlással eredményesebben használható, melynek következménye egy kiegyensúlyozottabb, boldogabb, örömteli élet.

Az egyik tanórájuk céljának tűzték ki az optimista gondolkodás gyakorlását.    A 4. a osztályos tanulókkal egy motivációs játék után megbeszélték, hogy mit értünk pozitív gondolkodáson.

A feladat után a gyerekek csoportmunkában képek festésével jelenítették meg, hogyan változhat a negatív érzés pozitívvá. Ezt követően saját életükből mutattak be néhány példát.

Páros munkában állították szembe a negatív és a pozitív gondolkodású gyermek gondolatait, érzéseit, cselekedeteit, viselkedését. A tanulók számára a gyakorlás lehetőségét szituációs játékkal teremtették meg.

   A tanóra végén közösen fogalmazták meg azokat a gondolatokat, amelyek segítenek a nehézségek, a negatív élmények, kudarcok átértékelésében.

További fotók, képgaléria

Erzsébet királyné olvasópályázat diákoknak

A nyirádi általános iskola tizenkilencedik alkalommal hirdette meg ebben a tanévben hagyományos olvasópályázatát Erzsébet királyné, névadójuk tiszteletére a Közép-Dunántúl területén (Veszprém, Fejér, Komárom-Esztergom megye) tanuló általános iskolásoknak. 

Kategóriák, feladatok:

1-2. osztály „Ejnye, rossz fát tettem a tűzre!” címmel saját alkotás készítése (részletek a feladatlapon) tetszőleges technikával A4-es méretben.
3-4. osztály Jeff Kinney: Egy ropi naplója című könyvének olvasása, feldolgozása játékos feladatlapon, önálló szövegalkotás
5-8. osztály Nógrádi Gábor: Ki nyeri meg az oroszlánsimogatást? című könyvének olvasása, feldolgozása

A postára adás határideje: 2021. november 19. Az eredményhirdetésre december 3-án, Nyirádon kerül sor, ahová a legügyesebbek meghívót kapnak.

A feladatlapok, határidők és további részletek ide kattintva érhetőek el.

További információ telefonon is kérhető: 06-30-4319096.

Iskolánk tanulói korábban már szép sikerrel vettek részt a nyirádi iskola pályázatán, amiről itt olvasható a beszámoló.

Kucsera Károlyné akkori intézményvezető-helyettes, Steigler Vanda, Viniczai Adél, Bálint Blanka és felkészítő tanáruk, Völgyi Gábor a nyirádi díjkiosztón 2019-ben

“Van egy seb, amely sosem gyógyul. / Ez a gyász csak fáj és fáj.”

Idén is megemlékeztünk az 1956. október 23-i forradalomról

Az őszi szünet előtti utolsó tanítási napon, október 22-én a Pétfürdői Közösségi Ház és Könyvtár színháztermében emlékezett meg iskolánk felső tagozata az 1956. október 23-i forradalomról. Az alsósok az osztálytermeikben, tanítóikkal idézték fel a forradalom eseményeit. Sajnos a hetedik évfolyam két osztálya korábban járványügyi megfigyelés alá került, így ők nem vehettek részt az ünnepségen.

A jelenlévőket Kőmives Judit intézményvezető köszöntötte. Elmondta: a hagyományainkhoz híven az idei megemlékezést is a nyolcadikosok adják elő. Az összeállítást készítette és betanította a két osztályfőnök, Megyesi Pálné és Oláh Viktória. Előadták: Balogh Panna, Buzdor Martin, Farkas Melissza, Huják Eszter, Kováts Kincső, Kucska Virgínia, Márton Hédi, Sebestyén Mia, Tóth Tamás, Szóládi Péter, Tulok Tamara, Winter Levente, Zámbó Szabolcs (8.a), Csaplár Erika, Fazekas Levente, Kedves Dorina, Kiss Péter, Padragi Péter, Pók Patrik, Szabó Kíra, Varga Jázmin, Vikor Zsófia (8.b). A Himnusz elhangzása után következett az ünnepi műsor.

A tanulók felidézték a II. világháború után kialakult magyarországi körülményeket, az egyre elkeserítőbb elnyomást, az ennek következtében 65 évvel ezelőtt lezajlott forradalmi eseményeket.

A korabeli dokumentumok, Nagy Imre megőrzött, azóta legendássá vált rádióbeszéde mellett modern, mai, mégis ideillő dalok színesítették az összeállítást.

A gyerekek nagy figyelemmel, őszinte komolysággal nézték végig a műsort, a végén vastapssal jutalmazva a nyolcadikosok előadását. Az összeállítás Pétfürdő települési megemlékezésén is az ünnepség része lesz október 23-án.

További fotók, képgaléria

Osztályaink örökbe fogadták az elültetett fákat

Ahogyan arról már korábban többször beszámoltunk, a környezetvédelmi nevelés és az ökoiskolává válás részeként elhatároztuk az őszi faültetést.

Örömünkre Pétfürdő önkormányzata is mellénk állt a kezdeményezésben: 16 fát ültethettünk el a Berhidai úti és Hősök terei udvarainkon. A munkálatok – összefogva a szülőkkel és a tanulókkal – jól sikerültek, minden fa szakszerűen a helyére került október 19-én.

Az osztályok az elültetett fáikat örökbe fogadták, azaz felelősséget vállalnak iskolai tanulmányaik alatt a gondozásukért, ápolásukért. A fák mellett kis tábla jelzi, melyik osztály ültette el és mikor, hogy az utókor is emlékezhessen a nemes cselekedetre.

Az osztályok képei az örökbe fogadott fákkal

Részt vettünk a Veszprém megyei mezei futóbajnokságon

A Diákolimpia versenyrendszerében rendezik meg minden évben a mezei futóbajnokság körzeti és megyei versenyeit. A hagyományok szerint a körzeti fordulót Pétfürdőn tartották, amelyről itt számoltunk be.

A megyei futóversenyt a gyönyörű Kolostorok és Kertek rendezvénytéren rendezték Veszprémben, október 20-án. Tanulóink méltón képviselték iskolánkat a megyei versenyen. Azok vehettek részt ezen a fordulón, akik a körzeti egyéni versenyek 1-4., csapatban az 1-2. helyezettjei lettek.

A II. korosztályos lányok csapata 1,5 km-es távon indult: Bálint Liza, Bálint Lotti, Hajdú Szabina, Majoros Zsófia és Rummel Réka. A IV. korcsoportban Bálint Blanka 2,5 km-en indult, míg a fiúk egyéni versenyén 4 km-en Patocskai Noel vett részt.

Az optimista szemlélet megerősítésének hónapja

A 3.b osztállyal október második felében boldogságórát tartott Somogyi Veronika osztályfőnök. Az óra során optimista szavakat gyűjtöttek a gyerekek, kiválogatták a nekik leginkább tetszőket.

A hónap témájának feldolgozásakor mindenki egy őszi falevélre is felírta három erősségét, majd ezt felragasztották a jelképes fára.

A közös gondolkodással, cselekvéssel igyekeztek megerősíteni a tanulók optimista szemléletét. Saját erősségeiket számba véve tudatosíthatták magukban, mire érdemes figyelni cselekvéseik során, hogy sikerélményük legyen.