Az optimizmus gyakorlásának technikája

A Boldogságóra program október havi témaköre a az optimizmus gyakorlása. Iskolánkban Héninger Ildikó, a 4.a osztályfőnöke még az őszi szünet előtt fontosnak tartotta ennek beépítését a napi munkájába. Emlékeztette a gyerekeket: szinte minden nap szembesülünk valamilyen kudarccal. Ilyenkor gyakran elhatalmasodnak rajtunk a negatív érzések, és hajlamosak vagyunk ezeket előtérbe helyezni. Eszünkbe sem jut, hogy ez jó dolgokat is eredményezhet, és nem gondolunk a történtek előnyeinek kihasználására. Az optimista gondolkodás tanulható, és gyakorlással eredményesebben használható, melynek következménye egy kiegyensúlyozottabb, boldogabb, örömteli élet.

Az egyik tanórájuk céljának tűzték ki az optimista gondolkodás gyakorlását.    A 4. a osztályos tanulókkal egy motivációs játék után megbeszélték, hogy mit értünk pozitív gondolkodáson.

A feladat után a gyerekek csoportmunkában képek festésével jelenítették meg, hogyan változhat a negatív érzés pozitívvá. Ezt követően saját életükből mutattak be néhány példát.

Páros munkában állították szembe a negatív és a pozitív gondolkodású gyermek gondolatait, érzéseit, cselekedeteit, viselkedését. A tanulók számára a gyakorlás lehetőségét szituációs játékkal teremtették meg.

   A tanóra végén közösen fogalmazták meg azokat a gondolatokat, amelyek segítenek a nehézségek, a negatív élmények, kudarcok átértékelésében.

További fotók, képgaléria

Vélemény, hozzászólás?