
Október 22-én tehetségnapot tartottunk iskolánkban, amelynek kísérőrendezvénye egy műhelybeszélgetés volt a tehetséggondozásról. A Pétfürdői Közösségi Ház és Könyvtár előadótermében rendezett programra tehetséggondozó pedagógusaink mellett elfogadta intézményvezetőnk, Kőmives Judit meghívását Porogi Lajosné, a pétfürdői Panelkuckó Napköziotthonos Óvoda vezetője és Farkas Mónika, iskolánk intézményi tanácsának elnöke, szülői munkaközösségünk egyik vezetője is.

A tudásmegosztó rendezvény fontos előadása volt a Veszprém Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Várpalotai Tagintézménye vezetőjének, Csaba Mercédesznek prezentációja, melyben a tehetség felismeréséről, típusairól, az ezzel kapcsolatos feladatokról esett szó.

Beszélt a tehetség szerteágazó fogalmáról, a tehetségkép fontosságáról és a tehetség kiemelt területeiről is. Tanulságos volt elemezni Czeizel Endre több évtizede felvázolt 2×4+1 faktoros modelljét a tehetséget befolyásoló tényezőkről, amely rávilágít a tényezők mindennél fontosabb együttműködésére.

Ez a modell szerepelt Pálné Kocsis Veronika előadásában is, aki a várpalotai Bán Aladár Általános Iskola akkreditált kiváló tehetségpontjának tevékenységét mutatta be. A „Pont Bálnamadár” Idegen nyelvi tehetségpont 2020-ban nyerte el a megtisztelő címet angol nyelvi tehetséget mutató fiatalok egyéni és kiscsoportos gondozásával. Beszélt kapcsolatrendszerükről és pályázataikról is, amely példaként szolgálhat a mi iskolánk soron következő lépéseihez a tehetséggondozásban.

Iskolánk regisztrált tehetségpontjának eddigi tevékenységét, eredményeit és jövőképét Barták Péter intézményvezető-helyettes ismertette.
Beszélt a megalakult tehetségműhelyekről, rendezvényeikről és az aznapi tehetségnapról is. A műhelybeszélgetés tanulságai jó alapot szolgáltatnak a Pétfürdői Horváth Tehetségpont további fejlesztéséhez és az akkreditációs felkészüléshez.