Ismét vannak koronavírussal fertőzöttek iskolánk tanulói között

 Egy-egy tanuló pozitív Covid tesztje miatt elrendelte iskolánk 7.a és 4.b osztálya esetében a járványügyi megfigyelést a Veszprém Megyei Kormányhivatal Veszprémi Járási Hivatala Népegészségügyi Osztálya. Azok a tanulók, akik egy osztályban voltak velük és nem oltottak, szintén járványügyi megfigyelés alá kerültek.  A zárlat azokat nem érinti, akik oltottak, illetve akik az elmúlt napokban hiányzásuk miatt nem jártak együtt iskolába az érintett tanulókkal. Mivel a tesztelt és pozitív tanulók utoljára január 27-én voltak iskolában, így a járványügyi zárlat onnan számolandó a határozatok szerint. Így tehát a 7.a és 4.b tanulóinak az első jelenléti tanítási nap február 1., kedd lesz. Addig a Kréta rendszerben feltöltött tananyag, órai és házi feladatok alapján kell tanulniuk. A többiek változatlanul iskolába járnak és jelenléti oktatáson vesznek részt.

„Kell, hogy legyen egy cél a fejedben: följutni a csúcsra”

   A 4.a osztály tanulói – Héninger Ildikó osztályfőnök vezetésével – még 2021. szeptember 2-án fogalmazták meg a tanévre vonatkozó céljaikat, üzenetet írtak a jövőbeli önmaguknak, amit egy időkapszulába zártak.

Most a 2021/2022-es tanév feléhez érkeztünk. A Boldogságóra program keretében, a januári témakörről beszélgetve a kis osztályközösség megállt egy pillanatra, és visszatekintett az elmúlt félévre. Felnyitották a lezárt időkapszulát. Mindenki elolvasta a megfogalmazott céljait, terveit.

A tanulók értékelték saját munkájukat, megfogalmazták, hogy mit sikerült teljesíteni és milyen feladatok várnak még rájuk. Önkéntesen további célokat tűzhettek ki maguk elé.

A kapszula a tanév végéig ismét bezárult.   A következő feladat az osztályközösség céljainak megfogalmazása és az ehhez kapcsolódó feladatok meghatározása volt. Kiderült, hogy az egyéni és a közös célok nagyon hasonlóak.  A tanóra zárásaként a félév legjobb pillanatait, sikereit és nehézségeit elevenítették fel, hiszen az emlékek a múltat, a közös célok a jövőt teszik széppé és teljessé.

„Kell, hogy legyen egy cél a fejedben: följutni a csúcsra. De ahogy haladsz fölfelé, egyre több dolgot láthatsz, és semmibe nem kerül néha megállni és élvezni a kilátást” – fogalmazta meg Paulo Coelho író, amely tökéletesen összefoglalja a tanulók gondolatait.

A János vitézt láttuk a Nemzeti Színházban, Budapesten

A Lázár Ervin Program keretében ezúttal a 8. évfolyamosok mentek színházi előadásra Budapestre a két osztályfőnök, Megyesi Pálné és Oláh Viktória vezetésével. A János vitéz című darabot látták a Nemzeti Színház újszerű feldolgozásában.

“Ilyesmi, mint a János vitéz, a legnagyobbaknak is csak egyszer sikerül” – írja Szerb Antal Petőfi emblematikus művéről, mellyel 1844-ben, huszonegy évesen berobbant az irodalmi életbe, és országosan egy csapásra ismert lett a szélesebb olvasó közönség köreiben.

Az irodalomtörténet a magyar népies irodalom egyik legjelentősebb alkotásaként tartja számon a János vitézt, de műfaját illetően a mai napig megoszlanak a vélemények arról, hogy ezt az elbeszélő költeményt minek tekintsük; egy népmesei motívumokból építkező „műmesének” vagy egy naiv hőséneknek, mely az ókori eposzi hagyományt folytatja: a „magyar Odüsszeiának” – ahogyan Kosztolányi nevezte.

Petőfi arról ír, hogy Jancsi egy tisztességes, hűséges tettsor végén eljut Tündérországba, és egy lélek jutalmul megkapja élete szerelmét, a tiszta Iluskát. Arról mesél nekünk ez a mű, hogy létezik egy másik dimenzió, és nem kell rakétára ülni hozzá, hogy átlépjünk ebbe a másik világba.

Lenyűgöző Petőfi elbeszélő költeménye, talán túl hamar tanuljuk az iskolában, s hamar elfelejtjük, pedig egy gyönyörű beavatási szertartás. Elindul Kukorica János és a próbák során János vitéz lesz belőle, egy hős, akit a döntései, választásai tesznek azzá. Ez a hős mindannyiunkban ott lakik – mondja Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház vezérigazgatója, a darab rendezője.

A szokatlan színházi feldolgozás megosztotta a közönséget: a korábban megismert mű történetének a megszokottól eltérő bemutatását nem mindenki fogadta jó szívvel, tetszéssel. A tanulók kihasználva a lehetőséget, az előadás előtt a Nemzeti Színház épületével és környékével is megismerkedtek.

További fotók, képgaléria

Már furulyázni is tanulnak az első osztályosaink

Az előző évi iskolai beiratkozás előtt a két osztályfőnökkel, Keskeny Miklósné Timi nénivel és Vaczula Róbertné Adrienn nénivel egyeztetve iskolánk furulyaoktatást is hirdetett az ének órák keretében. Szeptemberben az osztályfőnökök begyűjtöttek a furulyák árát és meg is rendelték őket. Az őszi szünetet követően meg is kapta minden első osztályos kisdiák a saját furulyáját.

Jelenleg tehát ebben a két osztályban van furulyaoktatás, de érdeklődés esetén természetesen ezt a lehetőséget a jövőben is biztosítjuk. A Napsugár Alapítvány a Gyermekekért szervezetünk várhatóan segítséget nyújt majd a furulya árában a hátrányos helyzetű tanulóinknak.

Az ének órákat mindkét első osztályban Kovács Alexa tanító néni tartja, a gyerekek megszerzett furulyatudása az ő munkáját dicséri.

Január hava: kerestük a varázsszót a célok eléréséhez

A Boldogságóra program 10 egymásra épülő témából áll, amelyek fokról fokra ismertetik meg a boldogság különböző összetevőit, feltételeit. Január témaköre a célok kitűzése és elérése. Iskolánk 3.b osztályában ezért a megvalósítható célok megfogalmazásáról és azok eléréséről beszélgetett Somogyi Veronika osztályfőnök a gyerekekkel.

Ráhangolódáskėnt útkereső játékkal indították az órát. Utána felidézték Az öreg halász és nagyravágyó felesége című mesét, majd a gyerekek is leírták három kívánságukat.

Fontos, hogy a kitűzött cél megvalósításában higgyünk. Páros munkában keresztrejtvényt fejtettek, hogy megtudjak a cél eléréséhez szükséges varázsszót.

Végül megfogalmazták közös céljainkat, a tanulók ezeket le is rajzolták, majd a rajzokból tablót készítettek.

Síoktatáson vettünk részt az eplényi síarénában

Az iskola történetében először, január 21-én a 7. évfolyammal Eplénybe mentünk síoktatásra. Bizonyné Balogh Klára tanárnő jelentkezett a SKI43 programra 30 tanuló részvételével. A sikeres regisztrációt követően ingyenes síoktatáson vehettünk részt.

Két csoportban zajlott a program. Megtanulták a gyerekek a síbakancs felvétele után a lécen állást, a lépkedést, a dobra való feljutást, csúszást és megállást. A 70 perces oktatás hamar elreppent.

Kaptak a gyerekek meleg teát, elfogyasztották a szendvicseket, majd egy kis túrára mentünk a szép havas erdőbe.

Körülnéztünk a síterepen, ittunk egy forró csokit, majd jókedvvel haza indultunk. Mindenki nagyszerűen érezte magát, és várja a folytatást.

További fotók, képgaléria

Idén is megemlékeztünk a Magyar Kultúra Napjáról

A magyar kultúra napját 1989 óta ünnepeljük meg január 22-én, annak emlékére, hogy – a kézirat tanúsága szerint – Kölcsey Ferenc 1823-ban ezen a napon tisztázta le egy nagyobb kéziratcsomag részeként és jelölte meg dátummal Csekén a Himnusz kéziratát.

A tanulók az iskolarádión keresztül az osztálytermeikben hallgatták meg az 5. osztályosok műsorát Bálint Liza, Kujber Marcell (5a) és Molnár Tamás, Gáspár Boglárka (5b) előadásában. Az összeállítást Farkas Zsuzsanna és Völgyi Gábor magyar nyelv és irodalom szakos pedagógusaink, a hangfelvételt és videót Barták Péter, iskolánk intézményvezető-helyettese készítette.

Iskolahívogató feladatok leendő első osztályosoknak

Ebben a tanévben már két alkalommal találkoztunk a leendő első osztályosokkal és szüleikkel, hogy bemutassuk az iskolát és találkozhassanak a gyerekek a tanító nénikkel, akik az osztályfőnökeik lesznek.

Mivel a súlyosbodó járványügyi helyzet iskolai előírásai nem teszik lehetővé egyelőre a személyes találkozást, ezért Héninger Ildikó és Németh Adrienn tanító nénik olyan feladatokat állítottak össze, amelyeket az óvodások, iskolába készülők egy kis odafigyeléssel kiválóan meg tudnak oldani. A feladatlapokat eljuttattuk a pétfürdői Panelkuckó Napköziotthonos Óvodába, és az óvodások oda is hozzák vissza őket február 8-ig. A feladatlapok innen is letölthetők, kinyomtatva pedig el lehet végezni őket. Az így elkészített lapokat iskolánk Berhidai út 54. szám alatti épületének postaládájába is be lehet tenni a határidőig.

Iskolahívogató 2022. február

Folytatódik a Lázár Ervin Program: színházlátogatás, cirkuszi előadás

Az országos szervezésű és lebonyolítású Lázár Ervin Program keretében szociális helyzettől és lakóhelytől függetlenül minden, az 1–8. évfolyamon tanuló általános iskolai diák részére tanévenként egyszeri alkalommal ingyenesen biztosítják a színházi, tánc- és cirkuszi előadások, komolyzenei hangversenyek, illetve az őshonos állatok bemutatóhelyei látogatásának élményét. Idén újra lehetőség nyílt a szolgáltatás igénybevételére a Veszprémi Tankerületi Központ szervezésében.

Az 5. évfolyamosok tanulói után, akik Veszprémben a Hagymácska című előadást nézték meg, a 8. évfolyamosok a Nemzeti Színház előadására készülnek január 24-én.

A hatodikosoknak február 9-én a Fővárosi Nagycirkusz Csillagtánc című előadásának megtekintésére nyílik lehetőség a teljesen térítésmentes program keretében.